תנאים ודרישות לקבלת מעמד יצואן מאושר

לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון קיימה אתמול, ב-20 בדצמבר, השתלמות אונליין בשיתוף בכירי מינהל המכס בירושלים, בנושא "מעמד יצואן מאושר".

מטה מינהל המכס הגדיר, על בסיס הסכמי הסחר, את התנאים והדרישות שעל היצואן לקיים כדי לקבל מעמד של "יצואן מאושר". אחת הדרישות הינה כי היצואן או אחד מנציגיו יעברו השתלמות בהסכמי סחר רלוונטיים בטרם הגשת המועמדות. בכך עסקה ההשתלמות שהתקיימה אתמול.  

בתחילת המפגש נשאו דברים מנכ"ל לשכת המסחר רו"ח שמוליק וטנשטיין והגב' שרה ביטון, מנהלת מחלקת יצוא וכללי מקור במינהל המכס, רשות המיסים. מר אריק דהן, מרכז מכס יצוא וכללי מקור במינהל המכס סקר את הסכמי הסחר של ישראל והוראות הנוהל המסדירות את מעמד היצואן המאושר על פי הסכמי הסחר הפאן אירופאיים – ים תיכוניים. מר ירון כהן, ממונה בכיר בנושא חוקיות היצוא במינהל המכס, הרצה על תהליך היצוא ממדינת ישראל. את ההשתלמות הנחה מר איציק כבביה, מנכ"ל תמורה ייעוץ לוגיסטי בע"מ, יועץ הלשכה בנושאי הסחר הבינלאומי, תהליכי יצוא יבוא וסחר בינלאומי, ניהול כללי מקור ושיפור תהליכים בשרשרת האספקה.

לשכת המסחר רואה חשיבות רבה לקידום הידע המקצועי של העסקים בחיפה והצפון בנושאי יצוא, יבוא וסחר בינלאומי ולהרחבת שיתוף הפעולה עם הנהלת המכס. 

עקב הביקוש הרב להשתתפות בהשתלמות, לשכת המסחר תקיים בקרוב עוד השתלמויות בנושאי יצוא שונים.  

לפרטים נוספים ולהרשמה: